ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Σε μια πόλη σαν την Αθήνα, όπου η ζωή κάθε άλλο παρά ανθρώπινη ήταν και είναι, και στην περίοδο της βαθύτερης κρίσης που έχει ζήσει η χώρα κάνοντας την κατάσταση ακόμα πιο ζοφερή για τους κατοίκους της, η κυβέρνηση και οι οικονομικοπολιτικοί συνεργάτες της, με τις «παρεμβάσεις» τους «εξορθολογούν/εξυγιαίνουν/αναδιαρθρώνουν», και βρίσκουν διάφορους παρόμοιους ευφημισμούς για να περιγραφεί η αποσύνθεση του υποτυπώδους συστήματος παροχών όπως (και) των αστικών συγκοινωνιών.

 

Με τις μεθοδευμένες από χρόνια πολιτικές της, για την εργασία και τον πλούτο που παράγεται(μείωσεις μισθών,απολύσεις ,φορολογικές επιδρομές, κτλ), την υγεία(κλείσιμο νοσοκομείων,μείωση προσωπικού),την παιδεία (νόμος Διαμαντοπούλου), την ενέργεια(ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, ΕΛ.ΠΕ., καθώς και του  συνόλου των Δ.Ε.Κ.Ο.), η άρχουσα τάξη, βάζει στο χέρι όλα όσα έχει ήδη πληρώσει και παράγει ο λαός.

Όσα έχουν απομείνει σχετικά ανεκμετάλλευτα ή απλά διατηρούσαν κάποιον κοινωνικό χαρακτήρα, καλύπτοντας έστω και στοιχειωδώς κοινωνικές ανάγκες.

Με τα συνήθη προσχήματα, της κακοδιαχείρισης, της προβληματικής λειτουργίας, της υπερχρέωσης και όλων των προβλημάτων που οι ίδιοι δημιούργησαν, η λύση που επιβάλλεται είναι η απαξίωση και η σταδιακή κατάργηση των δομών που παλιότερα συνιστούσαν το περίφημο «κοινωνικό κράτος»- μια άδικη για τον εργαζόμενο ανταπόδοση των κόπων του.

 

Αυτές οι δομές σήμερα, γίνονται πιο επιθετικά από ποτέ, λεία προς αποτελεσματικότερη εκμετάλλευση για τους νεοφιλελεύθερους τεχνοκράτες κυβερνώντες.

Για αυτούς και τα παπαγαλάκια τους, την θέση του κριτηρίου της κάλυψης των κοινωνικών αναγκών, που άλλωστε ποτέ δεν αποτελούσαν προτεραιότητα του κράτους, παίρνει πλέον ξεκάθαρα, η παραγωγικότητα, η ανταγωνιστικότητα και το κέρδος ή τα ελλείματα.

Με βαση αυτά,τα πάντα επαναξιολογούνται,και μοιραία, θα έπαιρναν σειρά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

 

Με μια σειρά μέτρων,(εκποίηση ΟΣΕ, «απελευθέρωση» των αδειών ταξί-μείωση των εργαζομένων στις συγκοινωνίες με μετατάξεις, εθελούσιες εξόδους, απολύσεις, διαθεσιμότητες για τους πιο ενοχλητικούς προς τα συμφέροντα τους, καταστολή με ελεγκτές-σεκιουριτάδες και ποινικοποίηση της άρνησης πληρωμής διοδίων, εισιτηρίων για τους επιβάτες που αντιστέκονται, κτλ) ολοκληρώνεται το έργο της «δημιουργικής απορύθμισης» των δημόσιων συγκοινωνιών, εις βάρος του περιβάλλοντος αλλά και της ίδιας της ουσίας του δικαιώματος της ελεύθερης μετακίνησης.

Ακόμα και αυτή είναι μια περιττή πολυτέλεια για το σύνολο των επιβατών και ειδικά των μη προνομιούχων κατοίκων των δυτικών προαστίων και των γύρω περιοχών, των νέων και των ηλικιωμένων, των νοσηλευομένων στα ιδρύματα της περιοχής και των δικών τους ανθρώπων, και γενικά όσων χρησιμοποιούν Μ.Μ .Μ., είτε επειδή το θέλουν είτε επειδή αναγκάζονται λόγω των υποχρεώσεων τους.

Έτσι, στα ακριβά εισιτήρια που πρόσφατα αυξήθηκαν 40%, στις αναμονές, τον συνωστισμό, το σύγχρονο γιοφύρι της Αρτας(σταθμός μετρό) που χρόνια «ολοκληρώνεται», και την δύσκολη προσέγγιση στις περισσότερες περιοχές, προστίθεται η κατάργηση λεωφορειακών γραμμών που εξυπηρετούσαν εκατοντάδες συνανθρώπους μας.

 

Πιο συγκεκριμένα: Οι εργαζόμενοι, οι μαθητές, οι φοιτητές, οι μετανάστες, οι άνεργοι, οι συνταξιούχοι και όσοι χρησιμοποιούσαν τα Μ.Μ.Μ., σε μία ήδη επιβαρυμένη από το κυκλοφοριακό πόλη θα πρέπει να κόψουν το λαιμό τους για να βρεθούν στους χώρους εργασίας, κοινωνικοποίησης,μάθησης, αλλά και πολιτικών αγώνων.

Από το καλοκαίρι, όλες οι λεωφορειακές γραμμές που κατέληγαν στον Πειραιά καταργήθηκαν. Διατηρήθηκε μόνο η 845 που εξυπηρετεί ένα μικρό μέρος της περιοχής και στο διπλάσιο χρόνο, για να επανέλθει κατόπιν έντονων διαμαρτυριών και η 803.

Παράλληλα, η 812, ουσιαστικά μετατρέπεται σε γραμμή περιορισμένων δρομολογίων, εξυπηρετώντας μόνο για λίγες ώρες την απευθείας σύνδεση με το κέντρο της Αθήνας, ενώ πλέον η μετάβαση θα κοστίζει 45 ευρώ για την μηνιαία κάρτα, αντί 20 που κόστιζε η κάρτα του ΟΑΣΑ.

Μεταβιβάζεται έτσι και το επιπλέον κόστος και η ταλαιπωρία στους επιβάτες, οι οποίοι καλούνται να υπομείνουν τις μετεπιβιβάσεις από ακόμα πιο ασφυκτικά γεμάτα λεωφορεία στο μετρό, χωρίς βέβαια να λαμβάνονται υπόψιν τα συνήθη ψιλά γράμματα για το κράτος και τους φορείς του:

οι ευπαθείς ομάδες για τις οποίες αυτό είναι ένας καθημερινός μαραθώνιος,

και οι επιπτώσεις για το περιβάλλον, αφού έτσι προωθείται ξεκάθαρα η χρήση αυτοκινήτου, άσχετα από το απαγορευτικό κόστος που έχει αυτό καθημερινά για τα χαμηλά στρώματα.

Είναι προφανές πως λιγότερα και χειρότερα Μ.Μ.Μ. αναγκαστικά στρέφουν τους επιβάτες  στη λύση του Ι.Χ.  κάτι που απαιτεί περισσότερους δρόμους-διόδια-κέρδη για τους μεγαλοεργολάβους και τις αυτοκινητοβιομηχανίες, και μεγαλύτερη οικολογική και κοστολογική επιβάρυνση, για το σύνολο των επιβατών και των κατοίκων των περιοχών που ακρωτηριάζονται.

 

Καλούμε όλους τους κατοίκους του Χαϊδαρίου και των γύρω περιοχών σε συσπείρωση και μαζικοποίηση των αντιστάσεων μας, στις λαϊκές συνελεύσεις, στο κίνημα «δεν πληρώνω» και σε κάθε οργάνωση και συλλογικότητα που επιλέγει να αντισταθεί στις πολιτικές τους.

 

 

 

 

ΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

 

ΛΑΪΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ

(Σεπτέμβρης 2011)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s